Skip to main content

FlagShip StOre

Matt Royal - Royal Sleeping
Ο συνδυασμός μεταξύ στιλπνών υλικών, έντονων και καθαρών γεωμετριών όπως οι ιπτάμενες καμάρες, και χρυσών λεπτομερειών αποδίδει το όραμα της εταιρίας για έναν φιλοσοφημένο και άνετο τρόπο ζωής, που επαναπροσδιορίζει το ευ ζην. Η μελέτη του όλου εγχειρήματος των ακανόνιστων θόλων είναι εμπνευσμένη από την παρατήρηση και ενσωμάτωση στοιχείων της Οθωμανικής αρχιτεκτονικής, ως αναφορά στην ιστορία της αρχιτεκτονικής της Θεσσαλονίκης (έδρα της εταιρίας).

Η προσοχή και η διακόσμηση λοιπόν έχει επικεντρωθεί στο άνω μέρος του χώρου, αφήνοντας μεγαλύτερη ελευθερία στο επίπεδο του δαπέδου όπου εκτίθενται τα προϊόντα που ήταν ζητούμενο για την ευκολία κίνησης του προσωπικού και των επισκεπτών του καταστήματος. Η προσοχή που επικεντρώνεται στις οροφές αφήνοντας ελευθερία έκθεσης στο επίπεδο του δαπέδου σε συνδυασμό με την απλότητα των δομικών στοιχείων, δίνουν στον εκθεσιακό χώρο εξαιρετική λειτουργικότητα και μεγάλη ευελιξία, ενώ η ευχαρίστηση από την οπτική του εξωτερικού παρατηρητή είναι το καινοτόμο στοιχείο του. Ταυτόχρονα, η σκηνογραφική χρήση φωτιστικών στοιχείων, καθώς και ξύλινων κυμματιστών διαχωριστικών που παραπέμπουν σε εκκλησιαστικό όργανο και δημιουργούν διαφορετικά επίπεδα στον οριζόντιο άξονα, επιτρέποντας την ενδιάμεση θέαση και τη διάχυση του φωτός στον χώρο. Διάφοροι λειτουργικοί χώροι διευθετήθηκαν με κλιμακωτό τρόπο, ώστε να παρέχεται αρκετός χώρος για θέαση και δοκιμή στρωμάτων, καθώς και για ξεκούραση. Οι μικρές εγκαταστάσεις σε στυλ ονειρικού αιθρίου με την αιωρούμενη ανακλαστική οροφή, σε συνδυασμό με τη διακόσμηση και τον φωτισμό, δημιουργούν ένα διαδραστικό περιβάλλον τραβώντας την προσοχή των πελατών. Η διαδρομή κίνησης στο κατάστημα μιμείται την χαλαρή βόλτα των ανθρώπων στους δρόμους, ξεκουράζοντας τον χρήστη του χώρου. Με την ενσωμάτωση αυτής της συμπεριφοράς «βόλτας» στη σχεδίαση της διάταξης, σκοπός ήταν να ξεπεραστούν οι περιορισμοί των παραδοσιακών καταστημάτων έκθεσης προϊόντων ύπνου που συνήθως είναι σε ευθεία παράταξη, και να αποδοθεί μια νέα λογική και πρακτική στην διαδικασία της κίνησης εντός ενός εμπορικού καταστήματος

  • PROJECT:

    Matt Royal Flagship store 

  • LOCATION:
    Thessaloniki, Greece
  • TYPE:
    Commercial
  • LEAD DESIGNER:
    Agni Malliou
  • ASSOCIATE DESIGNER:
    Stella Kallergi
  • PHOTOSHOOTING:
    Hatzakis George
  • STATUS:
    Completed
  • YEAR:
    2020
  • Matt Royal Matress Store Interior Design Renovation Thessaloniki
  • Matt Royal Matress Store Interior Design Renovation Thessaloniki
  • Matt Royal Matress Store Interior Design Renovation Thessaloniki
  • Matt Royal Matress Store Interior Design Renovation Thessaloniki
  • Matt Royal Matress Store Interior Design Renovation Thessaloniki
  • Matt Royal Matress Store Interior Design Renovation Thessaloniki
  • Matt Royal Matress Store Interior Design Renovation Thessaloniki
  • Matt Royal Matress Store Interior Design Renovation Thessaloniki
  • Matt Royal Matress Store Interior Design Renovation Thessaloniki
  • Matt Royal Matress Store Interior Design Renovation Thessaloniki

Αρχιτεκτονική Μελέτη - Σχεδιασμός

H Matt Royal είναι Ελληνική Εταιρία κατασκευής ανώτερων προϊόντων ύπνου με έδρα την Θεσσαλονίκη. Η ενασχόληση της με το αντικείμενο αυτό είναι περισσότερο από μισό αιώνα. Η βασιλική οικογένεια της Σαουδικής Αραβίας επιλέγει αποκλειστικά τα στρώματα της Matt Royal. Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της αποτελεί η χειροποίητη κατασκευή προϊόντων όπου γίνεται συνδυασμός φυσικών και σύγχρονων υλικών τεχνολογίας. Η Matt Royal απευθύνεται στο αγοραστικό κοινό είτε διαμέσου των δικών της καταστημάτων είτε διαμέσου ‘Shop in Shop’, στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό.

Οι ανάγκες ως προς την επικοινωνία των προϊόντων της είναι μεγάλες τόσο ως προς το καταναλωτικό κοινό (ιδιώτες) όσο και ως προς τους επαγγελματίες του χώρου (ξενοδοχεία, αρχιτέκτονες, τεχνικές εταιρίες, διακοσμητές κ.λ.π). Για τον λόγο αυτό ξεκίνησε με την δημιουργία δικών της καταστημάτων, Αθήνα - Θεσσαλονίκη (Ελλάδα), Ριάντ - Τζέντα (Σαουδική Αραβία).

Η εταιρεία θέλει να προσδώσει με βάσει την εταιρική της ταυτότητα την εικόνα της πολυτέλειας, της ανώτερης ποιότητας καθώς και εξαιρετικής αισθητικής. Στην προσπάθεια της αυτή δημιούργησε ένα μοναδικό χώρο - κατάστημα λιανικής (εκθεσιακό χώρο) στην Θεσσαλονίκη όπου ανατέθηκε στην Αγνή Μάλλιου και την ομάδα της Nous Interior Architects η μελέτη του καταστήματος, ως πιλοτικός σχεδιασμός της οπτικής ταυτότητας της εταιρίας.

Με την καθοδήγηση και συνεργασία της brandme (Σύμβουλοι Στρατηγικής Marketing) στήθηκε ο κεντρικός αφηγηματικός άξονας πάνω στον οποίο κινήθηκε όλο το σχεδιαστικό concept.

Η ανάγκη για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση της εταιρικής ταυτότητας καθώς και της λειτουργικότητας του καταστήματος όπου θα έπρεπε να τοποθετηθούν ογκώδη εκθέματα (μονά, διπλά στρώματα, κρεβάτια κ.λ.π.) με τρόπο που να επιτρέπει την προβολή μιας μεγάλης γκάμας που διαθέτει η εταιρεία καθώς και την διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό, αφού υπάρχει μεγάλη ομοιομορφία σήμερα στο τρόπο προβολής στον συγκεκριμένο κλάδο. Η ανάγκη αυτή αποτέλεσε σημαντική πρόκληση για όλους τους εμπλεκόμενους συνεργάτες και κυρίως για την δημιουργική ομάδα της Νοus Interior Architects.

Στοιχεία καταστήματος (δεδομένα) : Το κατάστημα, που προϋπήρχε ως εμπορικό κατάστημα εκμετάλλευσης από άλλη εταιρεία, βρίσκεται επί της Εθνικής Αντιστάσεως 74 (Καλαμαριά), σε έναν μονοδρομημένο δρόμο τεσσάρων ρευμάτων κυκλοφορίας από τον οποίο καθημερινά περνούν χιλιάδες αυτοκίνητα από την Ανατολική Θεσσαλονίκη προς το κέντρο της πόλης. Μέγεθος καταστήματος : 460 τ.μ / ύψος 7,10 m. Βιτρίνα 30 τρέχοντα μέτρα σε γωνία και εσωτερικά ισόγειο χωρίς χωρίσματα, και υπόγειο χώρο.

Ζητούμενα: H εμβληματική ανάδειξη του χώρου τόσο ως προβολή για το διερχόμενο κοινό αλλά και ως εμπορικό πιλοτικό κατάστημα της εταιρίας. Η πρωτοτυπία του έργου έγκειται στην αξιοποίηση ενός ιδιαίτερου αρχιτεκτονήματος , κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από υαλοπετάσματα, στην καινοτομία της πρώτης εφαρμογής στην Ελλάδα μίας luxury boutique αισθητικής σε εμπορικό κατάστημα προιόντων ύπνου, και στην ανάδειξη τελικά του εμπορικού σήματος της εταιρείας (brand). Αρχιτεκτονικά, δόθηκε έμφαση και προσοχή κυριότερα στην οπτική αξιοποίηση του ιδιαίτερου και επιβλητικού ύψους του χώρου.

Αποφασίστηκε να εισαχθεί μια οροφή μεγάλης οπτικής επίδρασης, που αποτελείται από αιωρούμενους ακανόνιστους αρχιτεκτονικούς θόλους που συμβάλλουν στη δημιουργία μιας αίσθησης βάθους σε έναν χώρο που αναπτύσσεται κυρίως στο βάθος του καταστήματος.

Η Nous Interior Architects επέλεξε αυτήν την προσέγγιση τόσο για να φέρει τον χώρο στην κλίμακα των εμπορικών προιόντων (χαμηλού ύψους προιόντα) έτσι ώστε αυτά να αναδεικνύονται, όσο και για να θαυμάζεται από έξω και να έχει μεγάλη οπτική επίδραση τόσο τη νύχτα όσο και την ημέρα. Η μελέτη του όλου εγχειρήματος των ακανόνιστων θόλων είναι εμπνευσμένη από την παρατήρηση και ενσωμάτωση στοιχείων της Οθωμανικής αρχιτεκτονικής, ως αναφορά στην ιστορία της αρχιτεκτονικής της Θεσσαλονίκης (έδρα της εταιρίας).

Η προσοχή και η διακόσμηση λοιπόν έχει επικεντρωθεί στο άνω μέρος του χώρου, αφήνοντας μεγαλύτερη ελευθερία στο επίπεδο του δαπέδου όπου εκτίθενται τα προϊόντα που ήταν ζητούμενο για την ευκολία κίνησης του προσωπικού και των επισκεπτών του καταστήματος. Η προσοχή που επικεντρώνεται στις οροφές αφήνοντας ελευθερία έκθεσης στο επίπεδο του δαπέδου σε συνδυασμό με την απλότητα των δομικών στοιχείων, δίνουν στον εκθεσιακό χώρο εξαιρετική λειτουργικότητα και μεγάλη ευελιξία, ενώ η ευχαρίστηση από την οπτική του εξωτερικού παρατηρητή είναι το καινοτόμο στοιχείο του. Ταυτόχρονα, η σκηνογραφική χρήση φωτιστικών στοιχείων, καθώς και ξύλινων κυμματιστών διαχωριστικών που παραπέμπουν σε εκκλησιαστικό όργανο και δημιουργούν διαφορετικά επίπεδα στον οριζόντιο άξονα, επιτρέποντας την ενδιάμεση θέαση και τη διάχυση του φωτός στον χώρο. Διάφοροι λειτουργικοί χώροι διευθετήθηκαν με κλιμακωτό τρόπο, ώστε να παρέχεται αρκετός χώρος για θέαση και δοκιμή στρωμάτων, καθώς και για ξεκούραση. Οι μικρές εγκαταστάσεις σε στυλ ονειρικού αιθρίου με την αιωρούμενη ανακλαστική οροφή, σε συνδυασμό με τη διακόσμηση και τον φωτισμό, δημιουργούν ένα διαδραστικό περιβάλλον τραβώντας την προσοχή των πελατών.

Η διαδρομή κίνησης στο κατάστημα μιμείται την χαλαρή βόλτα των ανθρώπων στους δρόμους, ξεκουράζοντας τον χρήστη του χώρου. Με την ενσωμάτωση αυτής της συμπεριφοράς «βόλτας» στη σχεδίαση της διάταξης, σκοπός ήταν να ξεπεραστούν οι περιορισμοί των παραδοσιακών καταστημάτων έκθεσης προϊόντων ύπνου που συνήθως είναι σε ευθεία παράταξη, και να αποδοθεί μια νέα λογική και πρακτική στην διαδικασία της κίνησης εντός ενός εμπορικού καταστήματος. Οι συνεργάτες ακολουθώντας το χρονοδιάγραμμα του έργου και μετά από πολλές συναντήσεις για το concept του έργου καθώς για την πιστή τήρηση της στρατηγικής Marketing της εταιρείας (brand identity) κατάφεραν να εκτελέσουν το έργο στους συμφωνημένους χρόνους.

Υπήρξε δέσμευση να τηρηθούν κανόνες σεβασμού προς το περιβάλλον όπως χρώματα βαφής (οικολογικά), οικολογική χρήση φωτιστικών σωμάτων και λαμπτήρων (L.E.D.), εξοικονόμηση ενέργειας (συσκευές- εξοπλισμός κλάση Α), ανακύκλωσης απορριμμάτων, προκειμένου να επιτευχθεί χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα τόσο κατά την αναδιαμόρφωση του καταστήματός όσο και κατά την λειτουργία του. Έτσι το έργο εξυπηρετεί τη βιωσιμότητα με τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών και κυρίως χωρίς να υπάρξουν εκπτώσεις στο αισθητικό αποτέλεσμα. Επίσης, η προστασία της υγείας προσωπικού και επισκεπτών στην καθημερινότητα αλλά και σε περιόδους πανδημίας αποτελεί πρώτη προτεραιότητα κάτι που επιτυγχάνεται με όλα τα μέσα προστασίας (π.χ. τζάμια ασφαλείας, πυροσβεστήρες, συναγερμός ασφαλείας, καθαριότητα χώρου, είσοδος πρόσβασης σε ΑΜΕΑ κ.λ.π.).

Η φωτεινότητα του χώρου καθώς και η άνετη παράταξη όλων των προϊόντων, χωρίς δομικά στοιχεία που θα μπορούσαν να αποτελούν "εμπόδια" στην καθοδήγηση επισκεπτών και προσωπικού, καθιστούν τον χώρο ευχάριστο, μεγαλοπρεπή και πολυτελή. Το προσωπικό θέλει να εργαστεί στο συγκεκριμένο κατάστημα, και μάλιστα ζητά να μεταφερθεί από άλλα σημεία πώλησης.
Οι πελάτες της Matt Royal απολαμβάνουν την καινοτομία της συμβουλευτικής ύπνου που προσφέρει η εταιρία με εξειδικευμένους συνεργάτες, και δίνουν συγχαρητήρια για τον χώρο, κερδίζοντας έτσι την προστιθέμενη αξία που επιθυμεί η εταιρεία για το σήμα της.

Η ανταπόκριση στα ζητούμενα του έργου από το concept σχεδιασμού ήταν στο 100% ως προς το τελικό αποτέλεσμα. Ο υψηλός προϋπολογισμός του έργου καθώς και οι καινοτόμες κατασκευές αποτέλεσαν εφόδια για την διαφορετικότητα και πρωτοπορία του όλου εγχειρήματος.